Elektroniczny kalendarz dla salonów kosmetycznych – jak wybrać najlepszy?

0
222

Przyjmowanie telefonów z prośbami o zapisywanie, przekładanie i anulowanie wizyt w salonie piękności potrafi zająć nawet godzinę w ciągu dnia. Wymaga każdorazowego odchodzenia od obsługiwanej klientki lub zatrudnienia dodatkowego pracownika, tymczasem na rynku dostępne jest proste i funkcjonalne rozwiązanie – elektroniczny kalendarz dla salonów kosmetycznych. Co zrobić, aby klientki chętnie korzystały z zapisów online i czym kierować się w wyborze, by wybrać najlepszy kalendarz elektroniczny dla swojego biznesu? Odpowiedzi znajdziesz poniżej!

Kalendarz elektroniczny, który pokochają klientki

Kalendarz dla salonów kosmetycznych musi być prosty w obsłudze i czytelny dla klientek salonu. Nie powinien nastręczać problemów ze znalezieniem gabinetu ani wyborem usługi, a do tego umożliwiać łatwe zapisywanie się, a także przesuwanie i anulowanie wizyt.

Odpowiednio zaprojektowany kalendarz elektroniczny powinien też być wygodny i szybki w obsłudze. Właściwa optymalizacja pozwoli na zapamiętanie najważniejszych danych, by nie było potrzeby każdorazowego ich wpisywania, a możliwość dodania salonu do ulubionych i prosty wgląd w poprzednio wybrane usługi zwiększy szansę, że klientka odwiedzi nas ponownie.

Dodatkowym atutem kalendarza do zapisów online będzie wysyłanie klientkom przypomnień o wizytach za pomocą wiadomości e-mail lub SMS. Dzięki tej funkcjonalności odsetek nieodbytych wizyt z pewnością się zmniejszy, a w przypadku anulowania wizyty, termin będzie można udostępnić innym klientkom.

Funkcjonalny kalendarz dla salonów kosmetycznych

Odpowiednio zoptymalizowany kalendarz elektroniczny to wartościowe narzędzie również dla samych salonów. Możliwość zapisu online oszczędza czas pracowników i wyklucza pomyłki wynikające z błędu ludzkiego – umówienie dwóch wizyt do jednego pracownika w tym samym czasie będzie niemożliwe.

Jakościowy kalendarz dla salonów kosmetycznych umożliwi też przyjmowanie zaliczek i przedpłat, zmniejszając tym samym straty, wynikające z nieprzychodzenia klientek na umówione zabiegi. To ważna funkcjonalność w przypadku salonów, które mają pełne obłożenie i usługi w stosunkowo wysokich cenach.

Wybierając kalendarz elektroniczny dla swojego biznesu sprawdź również, czy umożliwia wgląd w statystyki i raporty. Wiedza o najlepiej sprzedających się usługach lub najbardziej pożądanych terminach wizyt będzie nieoceniona dla analizy działań i dalszego rozwoju twojego salonu kosmetycznego.