Twoje dziecko jest już na tyle duże i samodzielne, że myślisz o powrocie do pracy? Co w tej sytuacji zrobić z dzieckiem? Wybrać przedszkole czy zatrudnić nianię, a może zostawić je pod opieką dziadków? Wielu rodziców staje przed podobnym dylematem, a wybór wcale nie jest prosty. Okazuje się jednak, że pójście dziecka do przedszkola może mieć wiele korzyści i pozytywnie wpłynąć na jego rozwój.
Przedszkole – miejsce zabawy i nauki
Przedszkole (np. przedszkole Wola) jest miejscem, w którym dziecko uczy się poprzez zabawę. Nauka matematyki, języka obcego czy alfabetu brzmią jak coś ciężkiego do zrozumienia przez 3-latka, jednakże są to absolutne podstawy wdrażane najczęściej poprzez zabawę. Zajęcia plastyczne i ruchowe poprawiają nie tylko koordynację ruchową czy manualną, ale mogą pomóc również w odkryciu talentu czy zainteresowania naszego dziecka. Zajęcia w przedszkolu pomagają w kształtowaniu i rozwijaniu wyobraźni dziecka. Nauka wierszy czy piosenek pomaga ćwiczyć pamięć. Mnogość zajęć sprawia, że dziecko uczęszczające do przedszkola rozwija się wszechstronnie i z pewnością o wiele łatwiej będzie mu odnaleźć się w szkole.
Rozwój umiejętności społecznych
Rozwój umiejętności społecznych dziecka uczęszczającego do przedszkola następuje o wiele szybciej niż dziecka pozostawionego w domu. Dziecko znajdując się w grupie rówieśników, rozwija swoje umiejętności społeczne. Przedszkole (np. przedszkole Szczecin) sprawia, że dziecko poznaje nowe słowa, co wzbogaca ich zasób i łatwiej się z nim komunikować. Ponadto mowa dziecka staję się wyraźna, dziecko uczy się wyrażania swoich potrzeb i uczuć. Często zdarza się, że dzieci, które do tej pory mówiły bardzo mało, dzięki kontaktowi z rówieśnikami zaczynają mówić o więcej niż wcześniej. Dziecko uczy się dzielenia z innymi, zawierania kompromisu czy tego, że czasami trzeba zaczekać na swoją kolej. Ponadto dziecko w przedszkolu pozostawione bez opieki rodzica uczy się samodzielności. Samodzielne zjedzenie posiłku, pójście do toalety, a nawet ubranie się nie stanowią już problemu, wręcz przeciwnie – dziecko samo dąży do wykonania tych czynności.