Strona głównaBiznesProfesjonalny personel gwarancją sukcesu salonu fryzjerskiego

Profesjonalny personel gwarancją sukcesu salonu fryzjerskiego

Jednym z najważniejszych aspektów sukcesu własnego biznesu jest rekrutacja najlepszych pracowników. Na co zwrócić uwagę przy zatrudnianiu? Jak dbać o rozwój swoich pracowników? Na te pytania odpowiemy w niniejszym artykule.

Czym kierować się wybierając personel?

Jeżeli chcesz szybko konkurować z istniejącymi salonami, zatrudnienie odpowiednich ludzi jest kluczowe. Fryzjer powinien legitymować się dyplomem z kwalifikacji fryzjerskich. W swoim portfolio powinien posiadać dwa stopnie umiejętności:

  • wykonywanie zabiegów fryzjerskich A19
  • projektowanie fryzur A23

Każdy fryzjer powinien również:

  • potrafić czesać i stylizować fryzury
  • strzyc
  • umieć rozpoznawać i charakteryzować wszystkie rodzaje skóry i włosów
  • potrafić wykonywać zabiegi pielęgnacyjne i lecznicze włosów
  • wykonywać zabiegi trwałego ondulowania
  • umieć pielęgnować wyroby perukarskie
  • wykonywać zabiegi rozjaśniania i farbowania włosów
  • umieć organizować stanowisko pracy

Cechy dobrego fryzjera

Dobry fryzjer powinien mieć również ponadprzeciętny zmysł estetyczny, podzielną uwagę, zdolności manualne, pozytywne nastawienie do ludzi. Musi być również osobą punktualną i cierpliwą.

Każdy fryzjer to sprzedawca usług twojego salonu. Powinien być odpowiednio nastawiony do każdego klienta. Każdemu umieć doradzić i przedstawić ofertę. Musi również umieć zadbać o odpowiednią atmosferę podczas świadczenia usługi. Każdy z twoich pracowników jest w pewnym sensie ambasadorem gościnności i to jak traktuje klienta, będzie skutkowało tym czy zechce wrócić.

Zarządzanie salonem fryzjerskim i wybór odpowiedniego personelu to ciężkie zadanie. Warto w tej kwestii pomóc sobie technologią. Nowoczesne salony korzystają z aplikacji mobilnej, a znajdujący się w nich rozbudowany kalendarz elektroniczny skutecznie ułatwia pracę. Warto zainteresować się takim rozwiązaniem.

Kursy doszkalające i targi fryzjerski

Będąc właścicielem lub managerem salonu fryzjerskiego, powinieneś nieustannie śledzić wszelki branżowe nowinki. Każdego roku modne są inne fryzury, pojawiają się nowe kosmetyki i technologie. Odpowiedzialny manager dba o rozwój swojego personelu. Warto wysyłać swoich ludzi na dodatkowe kursy z technik fryzjerskich i kosmetologii. Sprawi to, że twój salon nie zostanie w tyle za innymi.

Jeżeli chcesz nadążać za aktualnymi trendami, twoja obecność na targach fryzjerskich lub kosmetycznych powinna być obowiązkiem. Tu nie tylko zapoznasz się z nowinkami w branży, ale również podpatrzysz konkurencje.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne