Strona głównaMarketingMarketing online

Marketing online

Dla każdego, kto jest zainteresowany rozwojem firmy lub maksymalizacją zwrotu z wydatków marketingowych, marketing online jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów. Marketing online jest skuteczny w ramach dobrze opracowanego planu marketingowego.

Co to jest marketing online?
Marketing internetowy ma wiele znaczeń. Reklamy online, marketing w wyszukiwarkach, marketing afiliacyjny, a nawet SEO (optymalizacja w wyszukiwarkach) można uznać za marketing online. Zmieniło się również i ewoluowało w ciągu ostatniej dekady. Wraz z pojawieniem się Google Adsense i innych form ukierunkowanych reklam płatnych za kliknięcie marketing online oznacza znacznie więcej niż 468 x 60 banerów.

Myśląc o dostępnych dziś rodzajach marketingu online, naprawdę musisz pomyśleć o celach swoich wydatków na marketing online. Czy chcesz sprzedać produkt? Kierować potencjalnych klientów na swoją stronę internetową lub strony marketingowe? Czy budujesz świadomość swojej firmy? Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że umieszczanie online, kreatywność i oferta muszą być spójne w całej sieci oraz we własnej witrynie lub sklepie. Zapewnia to płynne zakupy, zwiększając szanse zakupu po kliknięciu przeglądarki w kreację marketingową online.

Jak wspomniano wcześniej, marketing online obejmuje również marketing afiliacyjny – metodę wykorzystywania witryn partnerskich do dystrybucji swoich produktów lub usług. Jedną z najlepszych metod rozwijania sieci afiliacyjnej jest dostarczanie treści oprócz agresywnego planu prowizji afiliacyjnych. Inne strony internetowe szukają treści i przydatnych informacji. Jeśli możesz dostarczyć znaczące treści do witryn partnerskich z możliwością zarabiania pieniędzy w tym samym czasie, prawdopodobnie będą one uczestniczyć w Twoim programie partnerskim.

Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że Search Engine Optimization jest również elementem marketingu internetowego. Zbyt często SEO nie jest uważane za część marketingu internetowego. Jest to jednak jeden z najważniejszych aspektów kampanii marketingowej online. Wprowadzając nowy produkt lub wprowadzając na rynek istniejący, upewnij się, że użytkownicy mogą łatwo znaleźć Twoją witrynę i stronę z ofertą. Przeglądarki, które widzą Twoje reklamy online, nie mogą od razu kliknąć. Zamiast tego potencjalni kupujący mogą później szukać Twojej promocji, gdy pojawi się konkretna potrzeba. Zastanów się, jakie słowa kluczowe mogą wykorzystać potencjalni klienci, aby wyszukać Twoją ofertę i odpowiednio zoptymalizować strony. Pamiętaj też o linkowaniu do stron promocyjnych ze strony głównej witryny, aby zoptymalizować ranking wyników wyszukiwania.

Dlaczego marketing online jest ważny?
Marketing online często zapewnia bezpośrednie odpowiedzi i możliwość pomiaru skuteczności kampanii. Ta bezpośredniość pomaga przetestować ofertę i kreatywność, a także zmierzyć ogólny zwrot z inwestycji marketingowej. Możliwość oceny skuteczności w czasie rzeczywistym umożliwia zmianę pozycji wydatków marketingowych lub rezygnację z kreatywności w celu zwiększenia wyników.

Ponad 68% domów ma dostęp do Internetu, a około dwie trzecie z nich ma szybkie połączenie, sieć stała się rzeczywistością. Jeśli chcesz dotrzeć do większości konsumentów, musisz uwzględnić marketing online jako część ogólnej kombinacji marketingowej. Marketing online daje również możliwość segmentacji rynku, zapewniając wysoce ukierunkowane pozycjonowanie. W przeciwieństwie do tradycyjnej reklamy, reklama online pozwala wybrać strony, w których wyświetlasz swoje reklamy. Istnieje również wiele usług, które pomagają wyświetlać reklamy dotyczące odpowiednich tematów lub stron kontekstowych.

Znana z reklam kontekstowych i płatnych za kliknięcie Google pozwala wybrać określone słowa kluczowe, wokół których można wyświetlać reklamy. Gdy użytkownicy będą wyszukiwać wybrane słowa kluczowe, pojawią się Twoje reklamy. Potęgą Google jest utworzona przez nich sieć afiliacyjna, która wyświetla reklamy kontekstowe w setkach tysięcy witryn. Pomimo ostatnich zarzutów dotyczących oszustw związanych z kliknięciami, Google nadal zapewnia jedną z najlepiej ukierunkowanych opcji marketingu internetowego. Inne usługi, takie jak Overture, należące do Yahoo! świadczyć podobne usługi, które zapewniają ukierunkowany marketing online.

Kto może skorzystać?
Każdy, kto jest zainteresowany poprawą wyników marketingowych, powinien pomyśleć o roli, jaką marketing online odgrywa w ich miksie marketingowym. Ponieważ istnieje tak wiele sposobów angażowania się w marketing online, w tym reklamy, reklamy kontekstowe, reklamy płatne za kliknięcie, programy partnerskie i inne, z pewnością przyniesie korzyść każdemu, kto szuka wymiernego zwrotu z inwestycji.

Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek kampanii marketingowej online zawsze powinieneś określić swój budżet – ile chcesz zainwestować w działania marketingowe. Zadaj sobie pytanie, ile chcesz wydać? Jakiego rodzaju konwersji będziesz potrzebować, aby osiągnąć rentowność? Jaka będzie Twoja prognoza stosunku liczby kliknięć do zakupów? Zrozumienie tych podstawowych wskaźników finansowych jest niezbędne do ustalenia, ile jesteś skłonny wydać na marketing online.

Jak zacząć
Rozpoczęcie internetowej kampanii marketingowej może być tak proste, jak licytowanie kilku słów kluczowych lub tak złożone, jak opracowanie kompleksowej internetowej kampanii marketingowej, która składa się z wielu zakupów w sieci stron internetowych. Podobnie jak w przypadku każdego nowego przedsięwzięcia marketingowego, najlepiej zacząć od małego i przejść do bardziej skomplikowanych kampanii marketingowych.

Polecam rozpocząć inicjatywę marketingu internetowego, aby skupić się na własnej witrynie (rozwijanie banerów promocyjnych, przycisków i treści), tworzenie programu partnerskiego i reklam typu pay-per-click. Wdrożenie dwóch pierwszych metod powinno kosztować niewiele lub nic i przyspieszy kampanię. Uzupełniony reklamą pay-per-click Twój komunikat marketingowy z pewnością dotrze do docelowych odbiorców.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne