Dlaczego warto rozważyć wdrożenie kalendarza online w salonie kosmetycznym?

0
97

Wiele salonów kosmetycznych korzysta z kalendarza online. Tym samym wciąż wiele salonów wciąż nie skorzystała z takiej możliwości. Czy zatem warto rozważyć wdrożenie kalendarza online w salonie kosmetycznym? Jakie korzyści niesie za sobą skorzystanie z takiego rozwiązania?

Nie da się ukryć, że obecnie powszechną praktyką w salonach z branży health & beauty (w tym w salonach kosmetycznych i fryzjerskich) jest zapisywanie planu na kolejne wizyty na papierze. Zazwyczaj jest to po prostu zeszyt lub kalendarz książkowy. Metoda ta jest prosta i skuteczna. W związku z czym rzeczywiście w większości przypadków się sprawdza. Jednak czy aby na pewno nowoczesnemu salonowi wypada w XXI wieku zapisywać plan wizyt na papierze zamiast skorzystać z kalendarza online? Naszym zdaniem najwyższy czas na wdrożenie nutki technologii w branży health & beauty. Tym bardziej, że proste rozwiązanie jakim jest kalendarz online rzeczywiście wnosi wartość dodaną do działania salonu. Możliwość zdalnego zapisania się na wizytę bez konieczności osobistej wizyty w salonie lub wykonywania rezerwacji telefonicznej to coś czego zdecydowanie brakuje w wielu polskich salonach. Rezerwacja miejsca w kinie online, rezerwacja miejsca noclegowego w hotelu online, zamówienie jedzenia online – te wszystkie sytuacje są jak najbardziej naturalne, tym samym zamówienie wizyty w salonie kosmetycznym wciąż wiele osób wykonuje w sposób mocno tradycjonalny albo raczej po prostu przestarzały. Efekt jest taki, że system do rezerwacji do salonu (tzw. kalendarz elektroniczny) to rozwiązanie, które poza tym, że jest funkcjonalne to pozytywnie wpływa na wizerunek. Coraz więcej nowoczesnych salonów zaczyna zdawać sobie z tego sprawę. W związku z czym powoli standardem staje się, że modny nowoczesny Barber oferuje swoim klientom kalendarz online.

Bardzo często wdrożenie kalendarza online jest pierwszym krokiem do większej transformacji cyfrowej w postaci usprawnienia procesów księgowych, wdrożenia rozwiązania CRM, połączenia kalendarza online z systemem powiadomień SMS oraz wdrożeniem innych nowoczesnych rozwiązań informatycznych.